Znajdź opowiadanie:

"POWIEDZ TAK'" - xKatrerine

(By przejść do bloga, kliknij w obrazek)



FRAGMENT:

„Nigdy nie miałem dobrych relacji z tatą. Przez całe życie udawałem, że o niczym nie wiem, a jego ciągłe kłamstwa puszczałem mimo uszu. On jednak na pewno domyślał się, że nawet jako mały chłopiec potrafiłem się zorientować, po której stronie leżała wina. Mama całymi dniami ciężko pracowała, by po godzinach zajmować się domem i dzieckiem, podczas gdy ojciec przepadał na wiele dni, po których wracał, jak gdyby nigdy nic, tłumacząc, że dostał dobrze płatne zlecenie w innym mieście i musiał natychmiast wyjechać. My jednak nigdy nie widzieliśmy nawet grosza z zarobionych przez niego pieniędzy, a zamiast tego podziwialiśmy ojca zalanego w trupa. To wszystko, co był w stanie nam dać przez 15 lat wspólnego życia. Mama, wykończona jego ciągłymi oszustwami, zdecydowała się odejść i wrócić do rodzinnego domu, gdzie pozwolono mi normalnie ukończyć szkołę i wkroczyć w dorosłe życie. Mimo że nie potrafiłem zapomnieć awantur wyrządzonych przez ojca po pijaku, nigdy nie rozpoczynaliśmy tego tematu. Nawet nie wspominaliśmy mojego taty, choć od momentu naszej wyprowadzki minęło dziesięć lat. Aż wreszcie imię Jörg po raz pierwszy rozbrzmiało w domu, kiedy ojciec postanowił zadzwonić do mojej rodzicielki. Być może robił to też wcześniej, ale nigdy się o tym nie dowiedziałem. Mama chciała, żebym o nim zapomniał, chociaż nie miała na celu zniechęcenia mnie do niego. Byłem wystarczająco dorosły, aby ocenić, jak wpływał na naszą rodzinę, która – na całe szczęście – w porę się rozpadła.
- Synku – zaczęła mama, odrywając mnie od kolacji. Nie zamierzała owijać w bawełnę. – Nie chciałbyś odwiedzić ojca?”

autorka: xKaterine

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.